Marketing internetowy i e-biznes

Informacja o kierunku

Organizator
Katedra Badania Gier i Prosumpcji Medialnej 
Instytut Komunikacji Społecznej i Mediów
Kierownik dr hab. Piotr Siuda
Czas trwania 2 semestry
Tryb studiów (terminy zjazdów) zajęcia odbywają się co dwa tygodnie, około 6-7 zjazdów na semestr 
Liczba słuchaczy maksymalnie 15 (jedna grupa laboratoryjna) 
Koszt uczestnictwa 4.500 za całe studia; 2.250 złotych za semestr (przewidziana jest zniżka dla absolwentów UKW, którzy płacą 1.999 złotych za semestr)
 Kontakt
Sekretariat IKSIM
ul. K.Szymanowskiego 3, p. 1.38
85-074 Bydgoszcz
tel. 52 326 64 35
WWW iukw.pl

Celem studiów jest kształcenie w zakresie najnowszych technik marketingowych wykorzystywanych w sieci, jak również zapoznanie z charakterystyką prowadzenia biznesu internetowego. Studia są skierowane do osób posiadających wyższe wykształcenie i chcących zdobyć wiedzę, umiejętności i kompetencje we wskazanych wyżej obszarach. Słuchaczami mogą być osoby zarówno niezajmujące się marketingiem, jak i specjaliści od marketingu tradycyjnego.

Studia polecane są osobom chcącym pracować w:

  • przedsiębiorstwach internetowych,
  • dziale marketingu dowolnej firmy,
  • firmach z branży e-commerce,
  • agencjach reklamowych, interaktywnych, PR oraz w domach mediowych,
  • portalach internetowych,
  • firmach z branży telekomunikacyjnej.

Warto podkreślić, że powszechność internetu oraz jego rosnące znaczenie powodują, że wiedza, umiejętności oraz kompetencje zdobyte na studiach można wykorzystywać także w innego rodzaju firmach oraz pracując na różnorodnych stanowiskach.

Rekrutacja

Zakończenie rekrutacji rekrutacja na nową edycję ruszyła 1 maja i zakończy się 30 września 2022 roku
Termin rozpoczęcia studiów

październik 2022

Wymagane dokumenty
  • odpis dyplomu ukończenia studiów I lub II stopnia
  • 1 zdjęcie
  • ankieta osobowa, którą kandydat wypełnia podczas internetowej rejestracji na stronie irka.ukw.edu.pl
Miejsce składania dokumentów
Sekretariat IKSIM
ul. K.Szymanowskiego 3, p. 1.38
85-074 Bydgoszcz
tel. 52 326 64 35
Dodatkowe informacje O przyjęciu kandydata na studia podyplomowe decyduje zasada kolejności zgłoszeń.

 

Program przedmiotowy

  • Współczesny marketing i PR.
  • Współczesny konsument – analiza socjologiczna.
  • E-biznes – modele i strategie.
  • Krajobraz dzisiejszego polskiego internetu.
  • Użyteczność i dostępność serwisów internetowych.
  • Pozycjonowanie stron internetowych (Search Engine Optimization).
  • Psychologia sprzedaży w internecie.
  • Marketing w social media.
  • Wykorzystanie narzędzi Google.
  • Performance marketing.
  • Etyka w biznesie internetowym.
  • Prawne uwarunkowania marketingu w internecie.
  • Język internetu a marketing internetowy.
  • Socjologia internetu.
  • Technologie mobilne w marketingu.
  • Facebook – kampanie reklamowe.
  • E-mail marketing.
  • Metody badań w internecie.
  • Content marketing – budowanie treści w internecie.
  • Analityka sieciowa i pomiar efektywności e-marketingu.
  • E-commerce – zakładanie własnego sklepu internetowego.

Absolwenci

Absolwent „Marketingu internetowego i e-biznesu”:

  • Potrafi analizować otoczenie biznesowe firm internetowych.
  • Zna tajniki współczesnego marketingu tradycyjnego i sieciowego.
  • Wie, jak prowadzić biznes online i jak wystartować z tak zwanym start-upem.
  • Jest świadomy prawnych i ekonomicznych pułapek czyhających na przedsiębiorców internetowych.
  • Sprawnie obsługuje narzędzia Google (na przykład Google AdWords czy Google Analytics).
  • Wie, jak skutecznie promować i sprzedawać przez Facebooka.
  • Wykorzystuje w pracy marketingowej inne social media: Google+, Twitter, Instagram, Tumblr itd.
  • Potrafi pozycjonować strony internetowe.
  • Prowadzi kampanie e-marketingowe i sprawdza ich zasięg oraz skuteczność.
  • Prowadzi badania konsumentów w internecie.
  • Umie dobierać właściwe narzędzia e-marketingowe do konkretnego rodzaju biznesu.
  • Swobodnie porusza się w świecie technologii IT i zna charakterystyczny dla nich język.
  • Wie, jak połączyć techniki e-marketingowe z podejściami tradycyjnymi.
  • Zna zasady tworzenia użytecznych i przyjaznych użytkownikowi serwisów oraz narzędzi sieciowych.
  • Potrafi wykorzystywać technologie mobilne w marketingu.
  • Jest świadomy psychologicznych podstaw zachowań konsumentów i umie zastosować różne socjotechniki sprzyjające sprzedaży.
  • Wie, w jaki sposób biznesowo wykorzystać siłę tak zwanych społeczności wirtualnych.

Opinie słuchaczy

Przedstawiamy niektóre opinie słuchaczy pochodzące z ankiet ewaluacyjnych:

  • „Zajęcia miały zdecydowanie praktyczny charakter. Prowadzący dobrze podzielił czas, jaki miał do dyspozycji. Każde zagadnienie wprowadzał kilkoma słowami teorii, potem przechodził do praktyki. Kiedy ćwiczyliśmy, upewniał się, na jakim etapie zadania jesteśmy, a kiedy było to niezbędne, podchodził i wyjaśniał. Podczas tych zajęć zdobyłam nowe umiejętności i poznałam narzędzia, o których nawet nie miałam pojęcia”.
  • „Zajęcia są rewelacyjne, bardzo wciągające (...) ...marzenie”.
  • „Rewelacyjne zajęcia, konkretne, jasne reguły, ciekawe spostrzeżenia, odwołania, anegdoty… nic dodać… nic ująć”.
  • „Świetnie prowadzone zajęcia. Dużo ćwiczeń praktycznych, dzięki którym można było w bardzo przystępny sposób utrwalić wcześniej przekazaną wiedzę teoretyczną”.
  • „Bardzo duża wiedza prowadzącego. Prowadzący posiada aktualną wiedzę. Rzetelnie i wyczerpująco odpowiadał na wszystkie zadawane mu pytania”.
  • „Jestem zadowolony. Zdobyłem wiedzę i poznałem właściwe narzędzia do pracy, o których wiedziałem mało lub wcale”.
  • „Nic bym nie poprawiła, wszystko było dla mnie zadowalające”.
  • „Zrozumiale, w dobrym tempie, możliwość ćwiczeń, wiedza podana na tacy”.

Pobierz pliki